Aktualności

Nie znaleziono
Sprobuj ponownie

Słucham, śpiewam, gram i tańczę

 

ZAPRASZAMY DO WZIĘCIA UDZIAŁU

 w 42 godzinnym kursie doskonalącym ( podzielonym na 3 zjazdy)

 

SŁUCHAM, ŚPIEWAM , GRAM I TAŃCZĘ –

 METODYKA NAUCZANIA MUZYKI W KLASACH 1-3 W FORMIE ZABAW, GIER ORAZ TWÓRCZYCH ĆWIC ZEŃ

 

Adresaci: nauczyciele nauczania zintegrowanego, muzyki (szkoła podstawowa), rytmiki, wychowania fizycznego (szczególnie fakultet taneczny), świetlicy. Każdy kto chce poznać tajniki muzyki w prosty i przyjemny sposób.

Maksymalna Ilość uczestników: 24

Wymiar godzin: 14 godzin razy 3 (kurs doskonalący).

Terminy szkolenia:………………………………..– czwartek i piątek (godz. 16.00 – 20.00) oraz sobota (godz. 9.00 – 15.00)

Miejsce szkolenia: ……………………………………………………..

 

Prowadzący: Karolina Barańczuk

Ramowy program:

1. Krótki wykład na temat znaczenia muzyki w rozwoju dziecka i człowieka dorosłego.

2. Aktywne słuchanie muzyki
-ćwiczenia otwierające na słuchanie i odtwarzanie w ruchu i rysunku muzyki klasycznej, filmowej,
–  Zasady budowania prostej choreografii w praktyce.
– Nauka 12 choreografii do utworów występujących w programie muzyki w klasach 1-3 z wykorzystaniem rekwizytów.

–  Tworzenie prostych choreografii grupowych i akompaniamentów do piosenek występujących w repertuarze i programie klas I-III
– Nauka 5 tańców ludowych: narodowych oraz regionalnych ( choreografie przygotowane  dla dzieci w wieku od 6-9 lat)
3. Muzyka kolorowa jak tęcza.
– Szczegółowa metodyka wprowadzania nut  i akordów harmonicznych za pomocą kolorów – konkretne ćwiczenia i zabawy z wykorzystaniem kolorowych metalofonów, piszczałek „Sagałek” oraz fletów i kolorowych dzwonków.
– Ćwiczenia w tworzeniu akompaniamentu harmonicznego w muzyce zespołowej.

– Nauka gry na flecie i dzwonkach prostych utworów w tonacji C, G F

 

 

3. Rytmiczna muzyka:
– Teoria metrum i wartości muzycznych podana za pomocą serii ćwiczeń muzyczno – ruchowych, które ułatwiają zrozumienie czym jest rytm i jak wpływa na nasze funkcjonowanie oraz rozwój.
– Przedstawienie szeregu prostych pomocy do nauki rytmu i nut, które nauczyciel może zrobić sam. Zabawa nimi podczas kursu.

– rytm w prostych zabawach rytmicznych z wykorzystaniem popularnych wierszy dla dzieci, ćwiczeń teatralno – dykcyjnych i instrumentów perkusyjnych oraz tanecznych motywów rytmicznych.

– Praktyczne przejście przez szereg ćwiczeń rytmiczno –melodycznych, które wykorzystamy w pracy z dziećmi od 5-12 roku życia.

 

4. Muzyka integrująca:
– zabawy i ćwiczenia scalające muzykę, plastykę, matematykę, gramatykę oraz teatr.

– propozycja przygotowania  2 przedstawień wykorzystujących  tańce i piosenki poznane podczas zajęć warsztatowych.

 

Cena za  jeden 14 godzinny zjazd  wynosi od 2.000 -2,500 zł. ( dojazd, zakwaterowanie, prowadzenie warsztatu) + koszt materiału warsztatowego dla każdego uczestnika 25 zł.

( książeczka z opisem ćwiczeń,  płyta CD z muzyką i  płyta DVD z nagranymi choreografiami)

Co trzeba wziąć ze sobą:  miękki i niekrępujący strój do ruchu, flet prosty w tonacji C – dur, małe lusterko, pisaki w kolorach: czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, brązowy, niebieski, fioletowy, ołówek z gumką. Parasol  z „nóżką” ( bez dodatków typu uszka, itd.),

 

UWAGA!  Każdy etap kończy się wydaniem świadectwa uczestnictwa w  warsztatach doskonalących. Uczestnik, który przejdzie przez III części warsztatów otrzyma świadectwo ukończenia kursu doskonalącego wystawione przez Niepubliczną Placówkę Doskonalenia Nauczycieli w Koszarawie Bystrej.